• Brændende kærlighed med rodfrugtmos

    Brændende kærlighed med syltede rødbeder og et godt glas øl til….lækker og dejlig aftensmad, men i den traditionelle version noget af en kaloriebombe. Derfor har jeg lavet en anden version som jeg synes smager lige så dejligt og som efterfølgende ikke ligger så tungt i maven.

  • Hummus

    Vegetarisk spread eller dip…

    Hummus er skøn både som dip til grøntsager og rugbrødschips eller knækbrødsstave og som spread i pitabrød og sandwich – og så er det tilmed super nemt at lave.

  • Krydderurter

    Jeg er vild med at bruge krydderurter i madlavningen og derfor sørger jeg for at fylde en stor plantekasse med forskellige krydderurter vi holder allermest af.

  • Triggerfood – kender du din?

    Ohhh Boy….

    Det starter ellers rigtig fint og jeg ved, at jeg med den mad jeg har spist, har fået dækket mine behov og at jeg kan føle mig mæt og godt tilpas de næste 5-6 timer. Følelsen er også rigtig god, lige indtil jeg får øje på Nutella-glasset bagest i skabet….ohh boy!

  • I dag blev Dahlia-knoldene taget op

    Min absolutte Dahlia-favorit er denne smukke “Happy Single Princess”

    Dahlia er en af mine favoritter i haven og jeg synes det er så fint, at de i sommerens løb lader alle roserne og sommerblomsterne komme til, alt imens de selv vokser sig store og kraftfulde.

  • Golden Milk

    Antiinflammatorisk start på dagen

    Indrømmet – jeg har et lidt blandet forhold til Golden Milk, for på den ene side er jeg ret begejstret for de antiinflammatoriske egenskaber, smagen og de eksotiske krydderier, men på den anden side, er jeg bestemt slet ikke begejstret for den karrylignende kropslugt den afstedkommer efter nogle dages indtag. Nu er du advaret.

  • Thai-fiskesuppe

    En super lækker antiinflammatorisk fiskesuppe

    Jeg laver gerne en stor portion, så der er suppe til 2 personers aftensmad og så til en lækker frokost-suppe dagen efter.