• Pandekager med grønne asparges – LCHF/Keto

    Pandekager bagt uden mel og fyldt op med skønne lækkerier….

    Jeg elsker at eksperimentere i køkkenet og det kommer mig til gode nu, hvor jeg ikke spiser mel og sukker. Derfor er disse pandekager bagt helt uden mel og sukker uden at de bliver til omeletter, som det så ofte er tilfældet med lchf-pandekager.

     

  • Langtidsstegte lammeskank

    Til den skønneste påskemiddag

    Lammeskanker med frisk rosmarin og bacon – og så mange timer i ovnen ved helt lav temperatur. Efter vores mening, den absolut bedste måde at tilberede lam på….

  • Kylling med spinat, friske tomater og basilikum

     

    Endnu en fantastisk one-pot med smag af Italien…..

    Jeg er simpelthen bare vild med one-pots fordi den ellers lidt ferske kylling både bliver lækker saftig og får en fantastisk dejlig smag, når den får lov til at simre i den krydrede sauce. At det samtidig sparer på opvasken gør jo heller ikke noget, vel…?

  • Broccolivafler – low carb

    Så smukke med deres fine grønne farver – og så smager de fantastisk……

    Jeg er så vild med vafler og da jeg lagde min livsstil om, var jeg i en periode bekymret for om det nu var slut med vafler – men det er det ikke, slet ikke faktisk.

    Det gælder blot om at tænke lidt kreativt, når mel og sukker er sat i skammekrogen og de søde, lækre belgiske vafler ligeså (suk). Så de her vafler er ikke tænkt som dessertvafler, men derimod som lækkerier, der smager dejligt uanset om de laves til morgenmad, frokost eller aftensmad.

  • Calzone – low carb

    Fordi man fravælger mel, betyder det ikke et farvel til pizza og calzone – heldigvis da!

    Har du helt fravalgt mel eller vil du blot skære ned uden at undvære smagen af pizza, så skulle du prøve denne dejlige calzone, hvor bunden er bagt helt uden mel og med en basis på blomkål.

  • Fajitas salat – Salat #6

    Mexicansk inspireret salat…..

    Jeg elsker salater og særligt dem der er fyldt med spændende og lækkert fyld. Kedelige salater, der blot er hældt ud af en pose gider jeg derimod slet ikke. Salater skal smage af noget og have substans, så de kan fungere som et mættende og lækkert måltid.

  • Ramsløgssalt

    Lav din egen ramsløgssalt…..

    En god måde at forlænge den ellers meget korte sæson for ramsløg, er at lave et par glas ramsløgssalt. Det er virkelig nemt og bagefter kan du så kan forkæle dig selv og måske lave et par glas ekstra som værtindegaver.

  • Butternut med indbagt æg

    Skønne butternut-reder fyldt med æg og parmesan…..

    En virkelig lækkerbisken til enten morgenmad eller frokost, når du vil forkæle dig selv og dem du holder af. Ja ind imellem laver jeg dem faktisk også som et let aftensmåltid, hvor jeg så laver en stor og fyldig salat til.

  • Frokosttips

    Frokost-tips uden brød…….

    Da jeg lagde min livsstil om, var et af mine helt store hovedbrud: Hvordan nu med frokosten, når jeg ville undgå brød og andre hurtige kulhydrater?

    Frokost forbindes ofte med rugbrød med en eller anden slags pålæg på eller måske en mættende salat med f.eks. pasta, ris eller kartofler. Tænker du, at du gerne vil skære ned på brødforbruget, men er bekymret for, om du kan blive mæt – så er der godt nyt. Ved at tilføje ekstra proteiner og gode fedtkilder, vil du opnå en rigtig god og holdbar mæthed.