Pandekager uden mel

Pandekager indeholder ofte mange kalorier pga sukker og hvidt mel, hvilket jeg rigtig gerne vil undgå.

Derfor er det dejligt med denne opskrift, der hverken indeholder sukker eller mel, så jeg endelig kan nyde pandekager uden efterfølgende dårlig samvittighed. Til gengæld indeholder den æg og banan, der hjælper mig til at holde mig mæt længere.

Jeg laver gerne en dobbelt portion for de kan fint holde sig et par dage på køl, hvis de er pakket i en lufttæt beholder.

Du skal bruge følgende til dobbelt portion:

  • 4 æg
  • 1 banan (skal være moden)
  • 1 tsk stødt kardemomme eller vanille
  • Evt 1.5 tsk stødt kanel
  • lidt kokosolie eller smør til stegning

Sådan gør du:

  1. I en skål moses bananen sammen med kardemomme og kanel
  2. Tilsæt æggene og pisk det hele sammen til en ensartet masse
  3. Varm en pande op med lidt kokosolie
  4. Hæld små klatter pandekagedej ud og bag dem gyldne på begge sider
  5. Server med f.eks. skyr, hakkede mandler og et par friske bær (jordbær, hindbær, brombær, blåbær eller granatæble)
  6. Søndagsudgaven kunne være med et dryp af den skønne æble sirup fra Meyers eller en god syltetøj

Velbekomme!