Pandekager med grønne asparges – LCHF/Keto

Pandekager bagt uden mel og fyldt op med skønne lækkerier….

Jeg elsker at eksperimentere i køkkenet og det kommer mig til gode nu, hvor jeg ikke spiser mel og sukker. Derfor er disse pandekager bagt helt uden mel og sukker uden at de bliver til omeletter, som det så ofte er tilfældet med lchf-pandekager.

 

Hvis du spiser mel, kan du bare tilføje den meltype du holder af, men prøv at undlade sukkeret. Det er  madpandekager, så gem det søde til desserterne.

Som fyld, har jeg i dagens version ristet et bundt grønne asparges i lidt olivenolie, krydret dem med godt og drysset dem med et gavmildt drys revet rød cheddar.

Jeg river altid selv osten fordi meget af den købte revede ost indeholder en hel masse ting, der slet ikke burde få lov at hedde ost. Så køb hellere et helt stykke parmesan, Gouda eller rød cheddar og riv den mængde du har brug for. Du kan også rive hele osten og fryse det ned i portioner.

Æggene har jeg valgt at pochere og du kan her, finde opskriften på pocherede æg, der lykkes hver gang. Alternativt kan du koge æggene smilende.

Det bruger jeg til 4 pandekager:

  • 2 stk æg str. M/L
  • 2 æggehvider
  • 75 g græsk yoghurt 10%
  • ¼ dl fløde
  • 2 spsk HUSK
  • Et nip salt
  • kokosolie til stegning

Sådan gør jeg:

  1. Pisk alle ingredienserne sammen
  2. Steg dem i kokosolie et par minutter på hver side
  3. Læg de lune asparges på pandekagen, drys godt med revet cheddar henover
  4. Fold pandekagen sammen
  5. Læg et pocheret æg på hver pandekage
  6. Drys med mikrogrønt og lidt ekstra revet ost
  7. Server evt med en stor blandet salat

TIP: Du kan også lægge et par skiver røget laks eller skinke ind i pandekagerne.

Velbekomme🧡